Monday, August 22, 2011

hachi,hachi,hachiko


korang penah tak tengok cite hachiko?semalam kali kedua aku tengok cite hachiko..and tok kali kedua aku nangis tengok cite ni..cite die memang kisah benar-benar berlaku kat jepun.tp omputih wat versi omputih.hoho

hachiko anjing yang setia tunggu tuan dia kat train station..tepat kul5 mesti dia da ada..tiap hari dia tunggu tuan dia.sampai la tuan dia meninggal tapi hachi tetap setia tunggu tuan dia kat train station.semua orang niaga kat train station kenal hachi..sampai 10tahun hachi setia menunggu

bila aku tengok cite hachiko ni..aku mesti ingat ojel yang setia tunggu abah aku balik keje..ojel mesti nak abah aku peluk and cium dia..tengah sedap tido dia mesti bangun sambut abah aku balik keje.

abah aku selalu solat kat bilik belakang..time solat abah aku tutup pintu..ojel mesti tunggu abah aku depan pintu..bila abah aku kuar ojel mesti nak kena dukung and kena tepuk.

kadang-kadang ojel urut abah aku time tengok tv.urut mak aku,urut aku..kalau orang yang jenis sayang kucing mesti paham apa aku rasa

ojel ni arwah achik aku yang bagi..aku ngan abah memang suka gila kucing.time aku darjah 5 abah aku belikan aku kucing parsi kaler grey,comel sangat,tapi sempat bela 3bulan je..nama dia fiki..fiki mati sebab kena langgar nga jiran aku.sedih sangat.abah aku beli macam-macam barang fiki..vitamin,bedak,sikat,shampoo.macam-macam la.tapi nak buat camne umo fiki tak lama..

mak aku memang tak suka kucing..tapi da lama-lama mak aku pun sayang ojel.bagi ojel makan,tukar air minum ojel..sama gak cam hachi,wife tuan dia tak suka hachi time mula-mula.lama-lama wife tuan dia sayang hachi

the real hachiko was born in odate,japan in 1923..hachi tunggu tuan dia sampai la 9tahun. and hachi mati in march,1935.
















the real hachiko



4 comments:

Atiqah Wadiah said...

suitnyer hachi..sanggop 2ggu b'taon2

the rat race of the week.. said...

weh bg la link cite tu...ade kt youtube x?

aishah aziz said...

ade kot..aku ade cite tu..nnt aku bg kt ko la ok?

Eyra Rizal Touch said...

GROOMING CLASS COMING SOON!!!
1/10/11
FEES: HANYA RM85 SHJ!!!, STUDENT PRICE: RM55 SHJ (DGN STUDENT ID CARD)

:SKINCARE:MAKEUP:FASHION:ACCESSORIES:HAIRDO:SHAWL TUTORIAL:

TINGKATKAN GAYA & TONJOLKAN PENAMPILAN ANDA SEBAGAI SEORANG WANITA!

*SET MAKEUP, SKINCARE, DAN LAIN2 LAGI AKAN DIJUAL.
LOCATION: SHAH ALAM

REGISTRATION CLOSED ON: 25TH SEPTEMBER
SMS 016-2128740 UTK REGISTER

http://www.facebook.com/note.php?saved&&note_id=261046480583542